Yhteenveto – Huhtikuu 2007

On tullut aika tehdä yhteenveto kuluneesta kuukaudesta. Saavutuksista, tavoitteista ja pettymyksistä. Kasata fiilikset ja purkaa ne sanoiksi.

Sairastelu haittasi kehitystä jos kuukaudessa voi jokseenkaan edes kehittyä. Kun neljän viikon ajanjaksosta otetaan pois 1,5vko niin se tekee kyllä tehtävänsä, varsinkin näin alussa kun kehitys pitäisi olla vielä kohtalaisen reipasta. Toisaalta taas … alun huima kehitys on jo käyty läpi ja nyt on alkanut se peruspuurtaminen missä tästä koko hommasta on itse asiassa kyse.

Aloitetaan saavutuksista ja tavoitteista. Ensimmäisenä tavoitteena oli saada sarjakestävyyttä ja lisätä painojen määrää. Toisena tavoitteena oli pudottaa kehojen rasvavarastoja samalla kun paino pysyy samana/laskee aavistuksen. Ensimmäiseen tavoitteeseen päästiin lähes täydellisesti. Sarjakestävyys on parantunut huomattavasti ja toistomäärät ovat 8-12 eli siinä luokassa mikä kasvattaa voimaa. Sarjapainoja vuorostaan saatiin hilattua ylöspäin parissa laitteessa. Mitä omaan painoon ja rasvamäärään tulee, niin siinä koettiin mukavia hetkiä kun motivaatiofarkut mahtuvat päälle, vaikkei paino pudonnutkaan vaan pikemminkin nousi.

Pettymyksenä, eli kolikon kääntöpuolena voidaan mainita sairastelu miltä ei vaan voi väittyä – etenkään lapsiperheessä. Päiväkodit – nuo yhteiskunnan tautienlevityskeskukset pitävät huolen, että kaikki taudit käyvät perheessä.

Ruokapuoli on viilattu paremmaksi, vaikka pieniä lipsahduksia sattuu. Proteiinin, rasvan ja hiilareiden jakauma pysynyt hyvänä ja proteiinin saanti riittävää. Vitamiinit, kalaöljyt ja muut tukemassa mukana. Vaaleaa leipää menee todella vähän, lähinnä itse leivottuina sämpylöinä. Enemmän vihanneksia ja vaaleaa lihaa. Ruoka- ja janojuomana edelleen pelkkä vesi.

Fiilikset ovat kuluneesta kuukaudesta silti hyvät – sairastelusta huolimatta. Vaikka kipeänä oltiin, niin se ei kuitenkaan laskenut suorituskykyä, vaan lähinnä kehitys hidastui. Juoksukunto sählyssä ja kovatempoisessa pelissä mukana pysyminen on hyvällä tasolla, ei valittamista. Pelaaminen innostaa enemmän kuin moneen vuoteen kun jaksaa kerrankin vääntää sen minkä peli itsessään vaatii.

Punnitus suoritettiin poikkeuksellisesti jo tänään eikä huomenna 1.5 koska vapun syöminen ja oleminen voi haitata oikeaa tulosta. Painonmuutos lisätty ko. sivulle. Painon heittely on aika suurta eri aamuina, kun viikko sitten ennen maanantain treenejä paino oli 76,1kg – tiistaina 76,8kg ja vuorostaan tänään 77,3kg.

Käydyt treenikerrat:

7 x Kuntosali
4 x Sähly
1 x Sulkapallo
1 x Rullaluistelu

On aika laittaa uudet tavoitteet:

1. Lisää monipuolisuutta niin salilla kuin eri urheilumuodoissakin. Uinti takaisin ja rullaluistelu tukemaan jalkatreeniä.
2. Sarjapainoja ja toistoja ylöspäin eri laitteissa.
3. Paino ei saa nousta, vaan lihasta kehoon rasvojen kustannuksella.
4. Iltasyöminen kuriin😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: