Kreatiinin käytön lopetus

Ennen kuin ryntään sokkona otsikon kertomaan asiaan, voisin nopeasti heittää aamun salikäynnistä kokemuksia.

Itse suoritus meni fiilispohjalta hyvin. Voimaa tuntuu piisaavan ja kestoltaan suoritukset alkavat pikkuhiljaa nousta. Tänään jaksoi rehkiä 40min verran ja enemmänkin olisi mennyt, mutta epäilen aamupalan ajoitusta syyksi aikaisin lopettamiseen. Syitähän on tunnetusti helppo keksiä, eli tämä pistetään aamupalan piikkiin. Syöminen 45min ennen suoritusta on ajankohdaltaan varsin perseestä, sanoisin. Tuntui kun vatsa olisi ollut täynnä jotain ylimääräistä huttua eikä kaikki suoritukset tuntuneet mielekkäältä.

Tänään treenattiin: Pullover, olkapäät, selkä, vatsa, rinta, reiden loitontaja&lähentäjä, pohkeet ja jalkaprässi.

Sitten itse otsikkoon:

Lopetin kreatiinin käytön viime viikolla, koska alkoi olla iho-oireita suun ympärillä. Pientä punotusta ja nahka alkoi kesimään aavistuksen. Ilmeisesti tämä kreatiini ei kuitenkaan ollut siihen mitenkään syypää, koska mitään muutosta ei ole havaittu. Ostin kortisonivoidetta eilen joka on toistaiseksi ainakin rauhoittanut ihoa huomattavasti.

Kreatiinin käytön lopettaminen on kuitenkin tuonut vanhan vaivan takaisin: polvien vihlomisen. Jalkaprässi ei tunnu enää ollenkaan miellyttävältä, koska nivelet eivät tykkää rasituksesta. Kreatiini kerää nestettä lihaksiin ja muualle joka suojaa niveliä rasituksessa ja antaa lisäpotkua. Itse en tuon tehoboostin perässä enää niinkään ole, vaan lähinnä tuon niveliä suojaavan vaikutuksen takia. Keho yksinkertaisesti kestää paremmin rasitusta käytön aikana.

Aloitan kreatiinin käytön uudestaan kunhan on tauko pidetty (on suositeltavaa pitää 2-4vko tauko käytössä aina5-6vko:n ylläpitojaksoa kohti).

4 vastausta artikkeliin: Kreatiinin käytön lopetus

  1. Kreatiini kirjoitti:

    Itte alotin kreatiinin n 1½kk sitten. Tuntu auttavan myös polvien vihlonassa. En kyllä ole aatellut lopettaa koska antanut ainakin omasta mielestäni tuloksia sen verran että tuntuu toimivan. Penkki nousi 22,5kg kreatiinin käytön alettua, tietenkin olisihan ennen sitäkin ollut varaa nostaa tulosta, mutta luultavimmin ns. psykologinen vaikutus oli niin voimakas että penkki alkoi sujua paremmin🙂

    nim. toinen purkki menossa, ja lisää tulee puryvaatin muodossa.

  2. juzu kirjoitti:

    Jep, tuota samaa vaikutusta olen miettinyt. Moni asia puoltaa sitä. Itse huomasin pulloverissa ja sählyssä suurimman hyödyn. Vähän kiikunkaakun tuon aloittamisen kanssa. Ehkä mä vielä kerran testaan ja jos iho-oireet ei johtuneet siitä ja auttaa tuloksissa niin jatkan käyttöä hamaan tulevaisuuteen🙂

  3. Painonpudotus kirjoitti:

    mielenkiintoista…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: