Terveydeksi

Vaan eipä täällä. Edelleen ongelmia terveyden kanssa. Yllättävän sitkeässä istuu tämä tauti.

Nyt on mennyt 2,5vko edellisistä treeneistä ja tunnelin päässä näkyvä valo on sammutettu säästösyistä. Keuhkoputkentulehdus ei tunnu parantuneen kokonaan ja hengitys on edelleen ongelmallista. Tuntuu kuin koko maailman limavarastot olisi asennettu elimistööni.

Näyttäisi siltä, ettei tämä tästä omin voimin parane vaan lääkäriin on mentävä – jälleen. Toivottavasti ei ole mitään vakavampaa vaan pientä flunssaisuutta, mutta taas kun katsoo omaa vointia, niin en lähtisi kovin hyviä tuloksia tässä vaiheessa veikkailemaan.

Palailen astialle kun jotain uutta selviää… kunhan pääsen lääkäriin joko huomenna tai viimeistään maanantaina.

Suoraan sanottuna #¤%#%#&¤& tämä sairastelu jo…

5 vastausta artikkeliin: Terveydeksi

  1. Riku kirjoitti:

    Luin vähän juttujasi ja ajattelin kirjata jotain omia ajatuksiani, kun tähän niin kätevästi onnistuu. Vastustuskyky liittyy paljon ravintoon, minkä varmaan tiedätkin ja myös siihen minkalaista liikuntaa harrastaa.

    Ravinteikas ruoka antaa elimistölle tarvittavat suoja-aineet vastustaa tulehdusta. Monille nykypäivän vaivoille ja sairauksille saattaa olla yhteisenä nimittäjänä huono ravitsemus: liiat hiilihydraatit, huonot(teolliset) rasvat ja hivenaineiden puute.

    Liiankova rehkivä liikuntakin lisää elimistön stressiä ja kuluttaa elimistön suoja-ainevaroja. Paljon liikkuvan olisikin tärkeää saada ravinteikasta ruokaa.

    http://www.anttiheikkila.com/
    http://karppaus.info/
    http://karppaus.info/forum/
    http://www.mercola.com/article/microwave/hazards2.htm
    http://koti.mbnet.fi/lowcarb/sokeri1.html
    Kuriositeetti: http://www.mercola.com/2000/oct/8/sugar_cancer.htm

    En väitä, että ruokavaliossasi olisi puutteita, mutta ajattelimpa kuitenkin kirjata nämä, jos niistä olisi apua. Ei muuta🙂

  2. mannermaa kirjoitti:

    se on se ikä…

  3. juzu kirjoitti:

    Jostain syystä Rikun viesti oli jäänyt spammifiltteriin josta sen vasta nyt huomasin poimia, pahoittelut🙂

    Täytyy käydä katsomassa nuo linkit jos niistä vaikka apua olisi.

    Hiilihydraatteja nautin vähemmän tätänykyä kuin aiemmin ei-kuntoilijana ja nekin mitkä otan, otan oikeasta ruisleivästä (100% ruisjauhoa). Rasvat ovat pääosin kalaöljyä, pellavansiemenöljyä ja tällä hetkellä otan rypsiöljyä. Tietysti ruoan seassa tulee sekalainen määrä rasvaa mitä milloinkin, mutta näin tarkasti kontrolloidun ruoan lisäksi.

    Kasviksia ja vihanneksia olen tarkoituksella koittanut lisätä ruokavaliossa nyt sairastelun aikana. Tarkoitus on jatkaa tätä linjaa edelleenkin. Toivottavasti auttaa edes jotenkin terveydentilan kanssa.

    Mutta kiitos linkeistä ja vinkeistä, oikeasti. Luen nuo ajatuksella heti kiireen hellitettyä. Varmasti löytyy aina parantamisen varaa, enkä usko, että oma syöminen on vielä lähellekkään sitä tasoa mitä se voisi olla.

    Täytyy harkita jos perustan erikseen tänne ravintoaiheisen linkkilistan johon nuo voisi laittaa🙂

  4. Riku kirjoitti:

    Ajattelinpa vielä lisätä vielä pari linkkiä. Sivusto, jolla mielestäni on asiallista tietoa ja keskustelua ravintoasioista.

    http://www.ravitsemusjaterveys.fi/

    Sekä samalla saitilla rasvoista. Rasvamyytit: http://www.ravitsemusjaterveys.fi/rasvamyytit/

  5. juzu kirjoitti:

    Kiitos🙂

    Vilkaisin nopeasti ja ainakin tuo Antti Heikkilän sivusto kertoi painavalla sanalla monia hyviä asioita ravinnosta.

    Mitä rasvoihin tulee niin noinhan se on. Ainoa rasva mitä pitää oikeasti välttää on transrasvat (teollisesti kovetetut). Tuolla näyttäisi olevan paljon asiaa myös(kin).

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: