Vähän enemmän vauhtia ja lisää tarinaa

Kokeilin pitkästä aikaa pidentää juoksumatkaa, jotta tavoiteltu kymppi saavutettaisiin joskus.

Juoksin matkan normaalia pk-syketasoa korkeammalla sillä koitin samalla vähän vauhtikestävyttä – ja hyvin sitä tuntui piisaavaan, vaikka vauhti onkin tuosta kaukana. Taitoin 7,2km matkan nyt 42 minuuttiin mikä on itse arvioiden hyvä suoritus. Tuota vauhtia kun jaksaisi kympin vetää niin se taittuisi juuri tuntiin. Ensiviikolla yritys? Ai niin, keskisyke oli 157 ja maksimisyke 166.

Tuo coopertesti otti aika koville elimistöä ajatellen, sillä heti tuon jälkeen alkoi perinteiset flunssaoireet vaivata, mutta nyt ne tuntuisi helpottuneen. Ehkei tuollainen 180+ sykkeillä vetäminen ole kovin terveellistä, vaikka kuntotasoa onkin saatu nostettua. Odotellaan rauhassa kuntotason kasvua ja mietitään sitten uudelleen.

Yöt ovat olleet tuskaisen vaikeita viimeaikoina, enkä tarkoita vaan vauvan takia. On ollut ns. käärmeiden öitä ja vaikeuksia nukkua. Närästystä ja heikkovointisuutta. Mahtaakohan tuo tuhti iltapala olla syyllinen? Täytyy koittaa vähentää iltasyömistä jotta saisi tuon oireen kuriin … myöskin rasvan osuutta voisi koittaa vähentää ravinnosta, sillä kovia rasvoja tulee nykyään vedettyä todella vähän (punaisen lihan syönti vähentynyt radikaalisti, kiitos soijatuotteiden :)). Ehkä semmoinen 25%E olisi ok nykyisen 30%E sijasta.

Ei. Minusta ei tule kasvissyöjää.

Aineenvaihdunta on ponnahtanut dieetin loputtua ihan eri sfääreihin kuin olisi uskonut. Peruskulutus tämmöisellä kukkakepillä näyttäisi nyt olevan luokkaa 2300kcal (ja liikunnassa kulutetut kalorit treenipäivänä päälle). Odottelen vielä milloin paino ei nousisi eikä laskisi joten tuo voi vielä muuttua.

No oikeastaan tämä raportti olikin tässä. Huomenna olisi tarkoitus käydä polkemassa pyörällä pitkästä aikaa. Työkaverin kanssa ja muksu kyydissä. Raporttia tuosta sitten kuitenkin illalla mikäli vain ehdin.

Edit: Unohdin mainita. Tein kotona pienimuotoista treeniä pitkästä pitkästä aikaa ja pyöräytin voimapyörällä 3×10 setit ja siihen päälle 3×20 punnerrusta. Ihmeen paljon onnistuin saamaan!

Kannattaa muuten katsoa tämä video jossa opastetaan voimapyörän (ab wheel) käyttöä huomattavasti paremmin kuin aiemmin laittamassani linkissä:

Niin ja kiitos, että jaksoit lukea tänne asti!🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: