Aina on mainio sää puntata

Kiitos Pekka Poudan ja muiden sääherrojen – olen päässyt kuluneella viikolla salille paremmin kuin aikoihin! Lauantai menossa ja tänään vedin neljännen treenin tälle viikolle.

Eilen kävin salilla treenaamassa rinnan, yläselän, epäkkäät ja olkapäät – ja tänään vuorostaan tein maastavetoa ja keskityin muuten käsiin. Jalat kun eivät vieläkään ole täysin toipuneet tuosta kyykkäämisestä, niin en pahemmin voinut tehdä muita jalkoihin kohdistuvaa kuin maastavetoa… toki se ottaa selkään myös, mutta kun jaloista oli puhe. Ajattelin vaihtaa suorin jaloin maastavedon tuohon perinteiseen ainakin nyt toistaiseksi.

Mukavasti tuntuu punttaus maistuvan tällä hetkellä, vaikka kaipuu tuonne lenkkipolulle ja pyöräilemään onkin suuri. Tuulee vaan niin törkeästi ettei viitsi mennä puuskuttamaan 10km/h vauhtia fillarilla tuonne myrskyyn. Odottelen suosiolla kelien parantumista ja katselen vasta sitten.

Mikäli kintut tästä toipuu niin huomenna voisi mennä uudestaan koittamaan kyykkyä ja muita jalkoihin kohdistuvaa liikettä, ellei sitten sää parane ja pääsisi fillaroimaan … huilipäivää en kuitenkaan ajatellut itselleni antaa, sillä alkuviikosta tulee jälleen pari yövuoroa ja silloin treenaaminen on aina vähän ”vasemmalla kädellä” tehdyn oloista.

Laihdutusoppaan tekoa olen tässä jo vähän pohtinut ja siitä tulee luultavasti sen verran laaja, että sen kirjoittamiseen menee tovi, niin en uskalla tuota luvata edelleenkään ihan heti tulevan. Jättäisikö vain pintaraapaisuksi vai menenkö ihan sille tasolle missä puhutaan glykeemisestä indeksistä ja muista? Noh, sitä täytyy miettiä.

Mitä ruokiin tulee, niin suosittelen kokeilemaan spelttiä ja quinoaa (kvinoa)! Aivan älyttömän loistavia tuotteita kumpainenkin. Spelttiä saa useassa eri muodossa ja siitä tulee törkeän hyvää ja terveellistä puuroa (ja sämpylää yms) kun taas quinoa on enemmän riisin tapainen jonka kaveriksi voi tehdä vaikkapa tulisen kastikkeen. Olen näitä saattanut hehkuttaakin jo aiemmin, mutta mainitaan siis vielä.

Toisin kuin perusvehnässä yms. kummassakin (speltti ja quinoa) on reippaasti proteiinia missä on kaikki tarpeelliset aminohapot, eli sopii erittäin hyvin myös punttaavalle väelle kuin tavallisille sukankuluttajillekin.

Ei tästä, eikä mistään muustakaan aiheesta sen enempää. Kettu kuittaa🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: