Päivitystä

Ilmoja pitelee edelleen ja näin ollen salilla tulee viihdyttyä enemmän. Olen tässä aikani kuluksi aloittanut uudestaan kreatiinin käyttämisen uusiutuneen polvivaivan takia ja nyt näyttäisi tuo helpottuneen. Pystyy tekemään kyykkyä ilman polvitukea eikä lämmittelyssäkään enää vaiva häirinnyt. Lisäksi toki tuolla on muutakin apua (voimapuoli), mutta tuossa suurin hyöty. Beta-alaniinissa pidin taukoa, mutta otin senkin uudelleen käyttöön.

Kyykyssä tuntuu menevän tällä hetkellä hyvin. Kokeilin tehdä 80kg:n painolla toistoja ja sain tehtyä kolme, mutta en kuitenkaan teknisesti oikein, eli tarpeeksi syvälle ei päästy. Täytynee tehdä 70kg:lla oikein ja vetää tuolla tekniikasta huolimatta muutama toisto päälle.

Paino hyppii kilon puolentoista muutoksilla päivästä riippuen mikä on vähän outoa, sillä paino on tavallisesti pysynyt hyvinkin lähellä päivästä toiseen. Ehkä kreatiinilla ja juhannuksella on osuutta asiassa🙂

Eilen kävin ylläolevasta tekstistä arvaten tekemässä jalkatreenit ja huomenna olisi tarkoitus tehdä vastaava rääkki yläkropalle. Jatkan vielä luultavasti 15*maksimimäärä sarjoja painoja nostaen -treeniä, mutta mietin jo, että jos pudottaisi toistomäärän 12 tai jopa 8:aan, mutta pitäisi pyramidiharjoittelun silti käytössä… noh, ei jaksa stressata.

Treeneistä vielä! En siirtynyt vielä(kään) tuohon Arnold’s Golden Sixiin, vaan jatkan kaksijakoisella ainakin näin kesän ylitse. Katsoo sitten syksymmällä mitä tekee kun ajattelin ruveta jälleen keräämään massaa maltillisesti, jotta tuota lihastakin tulisi läskin kylkiäisenä. Tarkoituksena olisi ottaa 6-9kg maaliskuuhun mennessä, eli reilu kilo kuukaudessa ja sitten tiputella muutama kilo rasvaa rauhallisesti pois, jotta olisi ensi kesänä suhteellisen hyvässä kunnossa.

4 vastausta artikkeliin: Päivitystä

  1. Minttu kirjoitti:

    Hmm. Vaikuttaa ihan hyvältä. Oletko mitenkä pitkään jo treenannut? Vaikutat ainaki siltä, että tietoa olisi jo pidemmältä ajalta. Pitäisi aloittaa itsekin kreatiinin käyttö, kun se tuolla hyllyssä pyörii käyttämättömänä.

  2. Juzu kirjoitti:

    Olen treenannut ja kuntoillut siitä asti kun aloin pitämään tätä blogia, eli 2007 helmikuun alusta (tai ensimmäinen treeni taisi olla tammikuun viimeinen päivä -07). Bloginmittainen projekti ollut ainakin tähän asti, saa nähdä kauanko jaksaa tätä kirjoitella🙂

    Ei tuosta kovin pitkää käyttöhistoriaa löydy, mutta kuitenkin sen verran, että olen todennut tuon ainakin omalla kohdalla todella toimivaksi, kuten myös tuon beta-alaniinin, joten jatkossa ne löytyy itseltä hyllystä aina. Beta-alaniinia ei tosin aina jaksa käyttää, koska sen aiheuttama sivuvaikutus (ihon kihelmöinti) on välillä turhankin rasittavaa.

    Suosittelen kyllä kreatiinin käyttöä. Turvallinen tuote ja sitä saa osittain normaalista ruokavaliostakin.

    Olen koittanut opiskella mahdollisimman paljon ravinteista ja ravinnosta sekä treenaamisesta tietenkin. Kirjatietoutta on jonkin verran, mutta käytännön toteutus on välillä vähän haastavaa… tarkoituksena tehdä kaikki oikein, jotta saavuttaisi mahdollisimman suuren hyödyn kaikesta🙂

  3. Minttu kirjoitti:

    Jees! Itsekkin olen kolunnut varmaan kaikki lähikirjaston kuntoilua ja ravitsemusta koskevat kirjat, lisäksi kotiin tulee Body -lehti, mikä muuten on todella hyvä lehti.🙂 Lisäravinteita en ole käyttänyt muuta kuin tuota kreatiinia ja yhdessä vaiheessa muutaman viikon palautusjuomaa. Mut pitää tässä kesän mittaan ruveta tarkkailemaan ruokavalioaan paremmin, jotta osaa sit miettiä mitä tarvitsee. Mutta miks, esim. kreatiinin pitää olla niin pahan makuista. Olis paljon mukavampi käyttää jos edes maistuis siedettävälle😀

  4. Juzu kirjoitti:

    Palautusjuoma kannattaa olla ehdottomasti mukana harjoittelun ohella, koska se estää treenin jälkeistä kataboliaa ja auttaa nopeuttamaan palautusta sekä lihasmassan ”korjaantumista” voimakkaasta harjoittelusta johtuen.

    Jos kreatiini maistuu mielestäsi epämiellyttävälle, niin ei kannata tutustua arginiiniin, sillä sen maku on jotain ihan infernaalisen käsittämätöntä. Se saa isommankin miehen kakomaan. Sitä ei kannata sekoittaa mihinkään, koska sen maku tulee niin voimakkaasti läpi, ettei sitä juomaa pysty lopulta juomaan. Been there, done that🙂

    Mulla on itsellä tällä hetkellä käytössä palautusjuomana maustamaton hera + malto + leusiini + glutamiini + kreatiini ja tuo kombo on vähän erikoisen makuinen. Leusiini tuo siihen epämiellyttävää makua, kreatiini hiekkaisuutta ja malto taas aktiivihiilen maun … alas se menee, mutta ei siinä viitsi paljoa jäädä makunystyröitä herkistelemään😀

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: