Treeniohjelma uusiksi

Tänään salilla n. tunnin (sisältää 10min lämmittelyn) verran käsiä treenaillessani ajattelin, että voisi sittenkin kirjoittaa uuden treeniohjelman kolmijakoisena niin, jossa käsi (=ojentaja, hauis, forkut ja olkapäät) treenattaisiin omana treeninä. Toisena treeninä olisi rinta ja selkä ja kolmantena jalat. Tietysti käsien lihaksia tulee väkisinkin muiden liikkeiden ohessa treenattua myös selkä/rintapäivänä, mutta ei vara venettä kaada, eihän??

En muista milloin olisi viimeksi kädet olleet noin pumpissa kuin nyt. Intensiteetti oli sen verran kova, että pieniä erikokoisia punaisia pisteitä ilmestyi iholle. Treeni ei ole tarpeeksi kovaa jos kierrossa olevat nesteet eivät pyri poistumaan kehosta luonnotonta tietä!😀

Ainakin tuosta käy ilmi, että pelkälle käsitreenille on paikka. Monesti kädet väsyvät isommissa liikkeissä ja niiden oma tehokas treeni ei ole enää kovinkaan … no, tehokas. Menee ehkä hifistelyn puolelle, mutta olisi hyvä saada näihin siimoihin vähän paksuutta, etteivät aina luule, että olen kalamiehiä. Testataan näin ainakin alkuunsa.

Kokeilen alkuun kierroksen verran tuota uutta treeniohjelmaa ja viskaan tänne sivuille sitten.

Bongasin muuten pakkotoisto.comin forumilta loistavan treeniliikkeen nimeltä pystypunnerrus tangolla seisten. Aivan älyttömän mahtava liike! Suosittelen lämpimästi. Voisi melkein sanoa, että koko kropan olkapääliike. Tukilihakset vahvistuvat kun heiluvin vartaloin koittaa tankoa puskea ylöspäin ja olkapäät saavat sellaista kyytiä ettei aikoihin. Tulee olemaan jatkossa mukana treeneissä ja laitan tuon myös uuteen ohjelmaani.

2 vastausta artikkeliin: Treeniohjelma uusiksi

  1. Minttu kirjoitti:

    hmm.. enpä ole tuota liikettä testannu. Pystypunnerrus käsipainoilla on lemppariliike salilla.🙂 Itellä on 4-jakoinen ohjelma tällä hetkellä.🙂

  2. Juzu kirjoitti:

    Kannattaa kokeilla ainakin kertaluontoisesti. Eihän tuo käsipainoilla tehtävää liikettä korvaa, mutta siinä ohella loistava liike. Mulla ei oikein aika riitä nelijakoiseen joten pysyttelen 2/3-jakoisessa ainakin nyt syksyyn asti. Silloin ajattelin aloittaa vähän reippaamman syömisen ja katsoa joutuuko treeniohjelmaa muokkaamaan suuntaan tai toiseen🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: