Smart Carb

Elimistön polttoaine eli hiilihydraatti on aika kaksipiippuinen juttu ainakin mitä tulee kehonrakennukseen ja liikkumiseen yleensä. Monet suosivat, että hiilareita nautitaan kaksin käsin ja jotkut taas vannovat ketoosin nimeen. Miksei kultaista keskitietä, eli sopivan niukasti, muttei liian vähän?

Olen nyt koittanut tuon t-nationin oppaan mukaan rajoittaa hiilareita niin, että niitä nautitaan aamulla sekä harjoituksen molemmin puolin, eli ennen ja jälkeen. Mitä omakohtaisiin kokemuksiin tulee, niin toistaiseksi on sanottavana vain pelkkää positiivista. Aerobinen liikunta tosin on jäänyt pois, joten en osaa sanoa kuinka se siihen vaikuttaa, mutta punttaukseen katsottuna … täydellistä!

Hiilihydraattien saanti on rajoittunut 90-150g/vrk paikkeille (n. 20-30%E) mikä tuntuu piisaavan vallan mainiosti ja tuolla määrällä saa vielä tarpeeksi kuitujakin ilman, että käyttäisi mitään fibrexiä (tosin tuo on kyllä käytössä!)🙂

Parasta tässä on ollut se, että kroppa ei ole läheskään niin pöhöttynyt ja turvoksissa kuin aiemmin jolloin hiilareita meni 200-350g/vrk riippuen liikunnan määrästä. Lihaserottuvuus on parantunut ja nesteitä on lähtenyt kropasta reilun kilon verran. Kasvuvaraa vaatteisiin!😀

Treeneistä vuorostaan pari sanaa. Tänään oli vuorossa olkapäät ja ojentajat tällä uudella treenikierrolla. Olkapäät olen treenannut tangolla seisten tehden pystypunnerruksia, mutta nyt polven takia on pakko siirtyä tekemään liike smithiin. Tuo on toisaalta hyväkin muutos, sillä nyt liikkeen saa paremmin eristettyä juuri olkapäihin kohdistumaan eikä mikään muu kropassa rasitu. Verrattuna siihen, että olisin tehnyt seisten niin nyt sai lyödä vähän kiloja lisää ja toistomäärät oli silti suuremmat. Tein loppuun pienillä painoilla vajaalla liikeradalla pumppailua ja sain aikaan mukavan poltteen.

Ojentajia rääkkäsin ensin kapeassa penkissä mikä jäi pari toistoa vajaaksi ja sen perään heti ranskalaisia mutkatangolla. Loppuviimeistelyn hoidin taljassa pudotussarjalla mikä oli kyllä niin tappoliike kuin vain ikinä voi olla. Tein tämän jälkeen vielä olankohautuksia ja tuntui että ojentajat on jotenkin tiellä. Outo fiilis🙂

Treenit menivät hyvin ja kokoajan tuntuu tämä uusi treenikierto vain paremmalta ja paremmalta. Seuraavat treenit ovat luultavasti lauantaina illasta mikäli vain jaksan vaivautua salille muiden sekaan, katsotaan nyt.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: