Single Factor – yhteenveto

Ei ihan ennen joulua ehtinyt tämä tarina kun ei loukkaantumisen vuoksi ollut motivaatiota kirjoittaa kuntosaliasioista vaan päätin nauttia täysin siemauksin salin ja blogin ulkopuolisesta elämästä. Enivei! Yhteenveto ja tarinaa nykytilanteesta:

En ala tässä vaiheessa kertaamaan sitä mikä tämä treenimetodi on vaan siitä voi jokainen löytää tietoa googlella tai katsella täältä aiempia viestejäni.

Treeniohjelmana tämä oli yksi rankimpia, mutta samalla se toi ylivoimaisesti eniten myös tulosta. 10 viikon aikana treenipainot nousivat penkissä reilut 5kg, pystypunnerruksessa 7,5kg ja niin edelleen. Tätä ohjelmaa tehdessä lihashuollon ja venyttelyn tärkeys korostuu ja ylikuormittumisen vaara on huomattava mikä itsellenikin lopuksi kävi ja olkapään limapussi tulehtui. Olkapää ei vieläkään ole kunnossa sillä kättä nostaessa siellä muljahtelee jotain oleellista. Kipu on suurimmaksi osaksi kadonnut jo, onneksi.

Omapaino nousi pysyvästi turvotuksen lähdettyä noin 5kg, eli aika reippaasti, mutta onneksi tuossa on jokunen gramma lihastakin.

Eniten olen tyytyväinen tässä ohjelmassa siihen, että pystypunnerruksessa pääsin (omasta mielestä naurettavasta) 40kg:sta 47,5kg:hon ja vielä viidelläkympilläkin meni kolme toistoa. Nämä tulokset kyllä tulevat alaspäin rajusti tässä olkapäätä parannellessa ja treenitaukoa viettäessä. Treeneihin tosin olen jo palanut takaisin, mutta huomattavasti suppeammalla ohjelmalla kuin aiemmin: Kyykky, hauis penkissä ja ojentajat koneessa. Lisäksi vatsat.

Jos ja kun tätä vielä joskus kokeilen niin täytyy kuulostella vielä tarkemmin omaa kroppaansa ja olisin varmasti päässyt huomattavasti vähemmällä loukkaantumisella jos olisin rajoittanut hieman heti ensioireiden tultua ja kun tein vielä muutamia lisätoistoja penkissä kun edistys oli jäätymäisillään… ei näin!

Nyt siis treenataan jälleen vajaan 2 viikon totaalilevon jälkeen. Jouluna ei tullut lisäkiloja vaikken rajoittanutkaan syömistä. Mukava päästä kyykkäilemään ja näkemään, että ennen taukoa tehdyt kilot nousivat vieläkin, mutta huomattavasti vaikeammin, niin silti!

Olkapää ei tykkää tästä kirjoittamisesta epäergonomisessa asennossa, joten päätän raporttini täältä tähän. Jatkan luultavasti jo keskiviikkona kun olen käynyt tekemässä toiset treenit tälle viikolle.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: